جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

شروع بکار اورژانس کسب و کار مناطق آزاد، تحولی نظام مند برای کارآفرینی و سرمایه گذاری خواهد بود

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/08/24 | تعداد بازید :316
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین شروع بکار اورژانس کسب وکار مناطق آزاد گفت: با افتتاح این اوژانس شاهد تحولی نظامند در حوزه کار آفرینی وسرمایه گذاری خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، حجت الله عبدالملکی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار اظهار کرد: با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آن‌ها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: البته بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته بر مبنای استانداردهای بین‌المللی، تسهیل فضای کسب و کار در مناطق آزاد بهتر از سرزمین اصلی و بسیاری از کشورهاست و به زودی گزارشی از آن را منتشر خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: شماره پنج رقمی اورژانس کسب و کار ۰۲۱۷۹۹۳۶ است و همه می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد طی یکسال گذشته تایید شده و باید منتج به قرارداد شود. آمار جذب سرمایه در هفت ماهه امسال را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی ادمه داد: اورژانس کسب وکار می تواند بخشی از مسائل در مناطق را بصورت کارشناسی و تحول نگر در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

عبدالملکی با بیان اینکه این اورژانس می‌تواند در مردمی سازی کارها براساس اولویت هر منطقه اقدام نماید افزود: زمانی بخش های سرمایه گذاری در بسته های مختلف برای سرمایه گذاران آماده باشد قدرت تصمیم گیری دو چندان خواهد شد
وی در پايان اظهارامیدواری کرد: حرکت مناطق آزاد به سوی جهانی شدن بوده و برنامه ریزی از منطقه ای به فرامنطقه ای توسعه مناطق را به همراه خواهد داشت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل